Aki Lindén on uusi perhe- ja peruspalveluministeri

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 02.02.2022

Suomen uusi perhe- ja peruspalveluministeri on Aki Lindén. Hänet nimitetään ministerin sijaiseksi perjantaina.

Aki Lindén on SDP:n kansanedustaja. Hän on koulutukseltaan lääkäri. Aki Lindén on 69-vuotias.

Aki Lindén toimii ministerin tehtävässä Krista Kiurun sijaisena. Kiuru jäi helmikuun alussa äitiysvapaalle. Lindén hoitaa ministerin tehtävää ensi syksyyn saakka.

Perhe- ja peruspalveluministeri johtaa myös hallituksen koronatyöryhmää.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)