Nämä kaavailut ovat valtion budjetista ensi vuodelle. Budjetissa määritellään se, mihin valtio käyttää rahaa vuonna 2019. Ministeriön esitys on hyvä. Se ansaitsee kiitosta.
Suomalainen peruskoulu on hämmästyttävän onnistunut. Sen lisäksi on satsattava myös varhaiskasvatukseen. Varhaiskasvatus on alle kouluikäisille järjestettyä kasvatusta ja opetusta. Se edistää meidän kaikkien hyvinvointia myös tulevaisuudessa.
Kaikki lapset pääsevät Suomessa kouluun. Se on hyvä asia, mutta se ei riitä. Kaikkien pitää saada hyvää ohjausta ja opetusta.
Kasvatukseen liittyy vastuullisuus, samoin tiedonvälitykseen. Nykyaikainen tietoyhteiskunta on haaste koulutukselle. Se on haaste myös journalismille.
Selkosanomat on ottanut käyttöön Vastuullisen journalismin merkin. Se tarkoittaa sitä, että noudatamme Journalistin ohjeita. Niitä valvoo Julkisen sanan neuvosto. Tämä tarkoittaa vastuullista uutisointia. Näet merkin verkkolehden etusivun alaosassa.
Mukavaa elokuuta!