Pääkirjoitus: Nyt on erikoinen aika juhlia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 25.03.2020

Selkosanomat täyttää tänä vuonna 30 vuotta. Tämä lehti on juhlalehti, jossa muistellaan hiukan menneitä. Silti lehden tärkeintä sisältöä ovat uutiset ja tuoreet jutut, kuten kunnon uutis- ja ajankohtaislehdessä kuuluukin.

Selkosanomat alkoi ilmestyä säännöllisesti vuonna 1990. Lehti ilmestyi vuoteen 2011 saakka nimellä Selkouutiset.

Näihin vuosiin on mahtunut paljon asiaa kotimaasta ja maailmalta. Selkolehtien kaksi ensimmäistä päätoimittajaa ja pitkäaikainen toimittaja muistelevat lehtien historiaa keskiaukeamalla.

Tämä kevät on poikkeuksellinen koko maailmassa. Koronavirus on sekoittanut maailman arkipäivän täysin. Tiedotusvälineet uutisoivat lähes pelkästään koronaviruksesta.

Tulevaisuudessa vuosi 2020 muistetaan valitettavasti juuri koronaviruksesta. Ainakaan minä en osannut arvata, että uuden vuosikymmenen ensimmäinen talvi ja kevät ovat tällaiset.

Koronaviruksesta huolimatta toivotan lukijoillemme valoisaa kevättä!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)