Maailmassa on ollut viime vuosina suuria kriisejä: ensin alkoi koronapandemia, Ukrainan ja Gazan raa’at sodat jatkuvat yhä. Myös Yhdysvaltojen arvaamaton uusi hallinto aiheuttaa huolta.
Maailma on muuttunut epävarmemmaksi. Se saattaa aiheuttaa meissä kaikissa epävarmuutta ja jopa pelkoa. Voi tuntua siltä, että asiat vain tapahtuvat, eikä tavallinen ihminen voi vaikuttaa niihin.
Koronapandemia seisautti maailman viisi vuotta sitten. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan jo yli kolme vuotta sitten.
Vuoden alussa Yhdysvaltojen presidenttinä aloitti Donald Trump. Hän on arvaamaton johtaja, jonka tavoitteita ja toimia on usein vaikea ymmärtää. Suomen naapurimaa Venäjä on luisunut yksinvaltiuteen. Venäjän presidentti Vladimir Putin aiheuttaa pelkoa Euroopassa ja suurta kärsimystä Ukrainassa.
Ei ole ihme, että maailman tilanne aiheuttaa huolta ja masentaa. Eikö maailmassa tapahdu mitään myönteistä? Kyllä, maailmassa on paljon hyvää. Pidetään siis kiinni ja huolehditaan hyvistä asioista.
Hyvää kesää kaikille lukijoille!
