Lisää apua lapsille ja nuorille

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 10.05.2024

Lasten ja nuorten asemasta tarvitaan nyt Suomessa syvällistä pohdintaa. Lapsia ja nuoria täytyy kuunnella.

Kevät alkoi Suomessa surullisesti, kun Vantaalla sattui kouluampuminen. Lasten surmaaminen on järkyttänyt.

Vantaan kouluampuminen järkyttää edelleen. On syytä pohtia sitä, miksi näin kävi jälleen Suomessa. Miksi tällaista tapahtuu? Tarvitaan syvällistä pohdintaa asiasta ja lisää apua lapsille ja nuorille.

Suomi on valittu maailman onnellisimmaksi maaksi seitsemän kertaa peräkkäin. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että kiiltävän pinnan alla on paljon ongelmia. Kiusaamista on Suomessa paljon kouluissa ja työpaikoilla. Kiusaamiseen pitää puuttua ajoissa. Pelkät kauniit sanat eivät enää riitä.

Koulun täytyy olla turvallinen paikka, jonne lapset ja nuoret haluavat mennä. Koulu ei saa pelottaa ketään. Lapsia ja nuoria täytyy kuunnella.

Nyt toivotan kaikille kaunista kesää! Nauttikaa Suomen valoisasta ajasta. Ja muistakaa äänestää EU-vaaleissa!

Painettu Selkosanomat ilmestyy jälleen syksyllä.

Kirjoittaja on Selkoanomien ja Lätta bladetin päätoimittaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)