Uusi hallitus aloittaa vaikeassa tilanteessa. Valtiolla on liikaa menoja, ja Suomi velkaantuu. Suomalaiset ikääntyvät ja työntekijöistä on koko ajan puutetta. Hallitus joutuu tekemään isoja ja vaikeita päätöksiä.
Kokoomus voitti eduskuntavaalit. Kokoomus on ilmoittanut, että se aikoo leikata eli säästää rahaa valtion menoissa kuusi miljardia euroa. Näin valtava rahasumma tuntuu meidän jokaisen elämässä. Kokoomus lupasi vaalikampanjassa, että se ei leikkaa esimerkiksi koulutuksesta. Toivottavasti lupaus muistetaan.
Jotta Suomi pysyy osaamisessa muiden maiden tasolla, laadukas koulutus ja kasvatus ovat erittäin tärkeitä asioita. Suomen täytyy pystyä tarjoamaan maksuton koulutus tasavertaisesti kaikille ja apua erilaisiin oppimisen haasteisiin.
Jos koulutuksesta nyt säästetään, sen ongelmia on tulevaisuudessa paljon vaikeampi korjata. Koulutus antaa ihmiselle tarvittavat taidot pärjäämiseen maailmassa.
Mukavaa kevättä!
Jos koulutuksesta leikataan, niinihmiset eivät saisi niin hyvin töitä.