Vladimir Putin voi jatkaa presidenttinä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.03.2020

Vladimir Putin voi jatkaa presidenttinä vuoteen 2036 saakka.

Venäjän perustuslakituomioistuin päätti viime viikolla, että Putin voi jatkaa virassaan myös nykyisen kauden jälkeen.

Putin on nyt toista kautta presidenttinä. Venäjän vanhan perustuslain mukaan hän ei enää voinut asettua ehdolle.

Vladimir Putin on 67-vuotias. Hänestä tuli Venäjän presidentti ensimmäisen kerran vuonna 2000.

 

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste