Venäjän presidentti Vladimir Putin ja Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un keskustelivat ajankohtaisista aiheista keskiviikkona. Tapaaminen järjestettiin Venäjän kaukoidässä Vostotšnyin avaruuskeskuksessa.
Kim Jong-un sanoi, että Pohjois-Korea tukee Venäjän taistelua Ukrainassa. Kim Jon-un kutsui Venäjän hyökkäyssotaa pyhäksi sodaksi.
Venäjän presidentti Vladimir Putin lupasi, että Venäjä auttaa Pohjois-Koreaa rakentamaan satelliitin. Venäjä haluaa ostaa Pohjois-Korealta aseita. venäjä on käyttänyt paljon aseita ja ammuksia Ukrainan sodassa. Pohjois-Korea haluaa saada Venäjältä uutta aseteknologiaa, ruokaa ja ydinteknologiaa.
Yhdysvallat ilmoitti ennen tapaamista, että Pohjois-Korea rikkoo YK:n turvallisuusneuvoston päätöksiä, jos se antaa aseita Venäjälle. Länsimaat ovat huolissan Venäjän ja Pohjois-Korean yhteistyöstä.
Kim Jong-un matkusti ulkomaille ensimmäistä kertaa vuoden 2019 jälkeen. Kim matkusti Venäjälle erikoisvalmisteisella panssaroidulla junalla.
Kim Jong-un kutsui Vladimir Putinin vierailulle Pohjois-Koreaa.