Virossa on tiukka  koronasulku

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.03.2021

Virossa on erittäin paha koronatilanne. Ennätysmäärä ihmisiä on sairastunut koronavirustautiin.

Virossa on nyt tiukka koronasulku. Koulut ovat etä-opetuksessa ja kaupat ovat kiinni. Viron koronatilanne heikkeni helmikuussa nopeasti. Maaliskuussa sairaaloissa hoidossa oli jo 600 ihmistä koronan takia.

Virossa oli maaliskuussa eniten koronavirustartuntoja koko Euroopassa. Maan koronatilanne on EU-maiden huonoimpia.

Sulku kestää ainakin huhtikuun puoliväliin

Virossa on nyt koronasulku. Sulku kestää ainakin huhtikuun puoliväliin saakka. Kaikki koulut on suljettu ja opiskelijat ovat etäopetuksessa. Urheilutilat ja ravintolat ovat kiinni. Ainoastaan tarpeelliset elintarvikeliikkeet ja apteekit saavat olla auki.

Kaksi ihmistä saa tavata toisiaan julkisella paikalla ulkona. Rajoitus ei koske perheitä.

Pääministerillä on tartunta

Myös Viron pääministeri Kaja Kallas sairastaa koronaa. Kallas kertoi tartunnastaan viime viikolla Facebookissa.

Kaja Kallas ei tiedä, mistä hän sai tartunnan. Kallas työskentelee etänä kotona, koska hänellä on vain pientä kuumetta.

Lähteet Yle, Postimees

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)