Venäjän mukaan se on iskenyt sotilaskohteisiin ja aseita valmistaviin tehtaisiin. Venäjän ohjuksia on kuitenkin osunut myös siviilikohteisiin, kuten asuintaloihin.
Venäjä on ampunut ohjuksia Lvivin kaupunkiin. Lviv sijaitsee Länsi-Ukrainassa lähellä Puolan rajaa. Venäjän iskuissa on kuollut ja loukkaantunut ukrainalaisia siviilejä.
Venäjä on iskenyt viime päivinä useaan otteeseen myös Kiovaan ja Kiovan lähialueille. Kiova on Ukrainan pääkaupunki. Venäjä tulittaa myös Harkovaa.
Venäjä on vallannut Mariupolin satamakaupungin lähes kokonaan. Mariupolin tehdasalueella on vielä ukrainalaisia sotilaita. Ukrainalaiset sotilaat ovat linnoittautuneet Azovstalin terästehtaan alueelle. Tehdasalueella on muutama tuhat ukrainalaista sotilasta. Lisäksi tehtaalla on ehkä satoja siviilejä.
Mariupolissa on vielä ehkä 10 000 asukasta. He eivät pääse pakoon kaupungista, koska Venäjä estää sen. Ukraina ja Venäjä sopivat keskiviikkoaamuna, että Mariupolista evakuoidaan naiset, lapset ja vanhukset.
Venäjä jatkaa edelleen Mariupolin kaupungin pommituksia. Mariupol on tuhoutunut melkein kokonaan.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi sanoo, että Venäjän hyökkäyksen takia on kuollut ainakin 3 000 ukrainalaista sotilasta. Haavoittuneita ukrainalaisia sotilaita on jo yli 10 000. Zelenskyin arvion mukaan sodassa on kuollut yli 20 000 venäläistä sotilasta.

