Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24.2.

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.03.2022

Venäjä hyökkäsi Ukrainaan torstaina 24. helmikuuta. Sota on jatkunut kaksi viikkoa. Hyökkäyssodan aloitti Venäjä. Sodasta kärsivät eniten siviilit eli tavalliset ihmiset Ukrainassa.

Ukraina, kartta
Kuvassa Ukrainan kartta on merkitty keltaisella. Kartassa on Ukrainan kaupunkeja. Kartta: Wikimedia Commons, muokkaus Heidi Ahlström
Ukraina, sota, pakolaiset
Ukrainasta on paennut ulkomaille melkein 2,5 miljoonaa ihmistä. Kuvassa on pakolaisia Medykan kylässä Puolan itäosassa.
Ukraina, pakolaiset, sota
Ukrainalaiset pakenivat Puolaan 28. helmikuuta. Ilmakuvassa näkyy pitkä autojono.
Vladimir Putin, Volodymyr Zelenskyi, sota, Venäjä, Ukraina, presidentit
Kuvassa vasemmalla on Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi. Oikealla on Venäjän presidentti Vladimir Putin.

Juttua on muokattu 10.3.2022. Ukrainasta pakoon lähteneiden määrä on korjattu.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste