Venäjä ei ole demokratia

Teksti: Selkosanomat, lähteet Amnesty International, Toimittajat ilman rajoja
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.02.2023

Venäjän presidentti Vladimir Putin on lopettanut kansalaisjärjestöt, jotka ovat eri mieltä hänen hallintonsa kanssa.

Vladimir Putin on vaikeuttanut järjestöjen toimintaa vähitellen jo yli 20 vuoden ajan. Nykyisin Venäjällä ei ole enää sananvapautta. Tammikuussa Moskovan Helsinki-ryhmä lakkautettiin. Helsinki-ryhmä oli Venäjän vanhin ihmisoikeusjärjestö. Järjestö perustettiin vuonna 1976.

Venäjällä ei ole riippumatonta tiedonvälitystä. Vapaata lehdistöä ei enää ole. Lehdissä ei uskalleta kirjoittaa Putinin hallinnon vastaisia asioita.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)