Useita iskuja maailmalla

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.11.2020

Ranskassa on tehty viime aikoina väkivaltaisia iskuja. Itävallan Wienissä tehtiin terrori-isku maanantaina.

Wienissä kuoli ainakin neljä ihmistä. Poliisin mukaan kyseessä on terrori-isku.

Etelä-Ranskassa Nizzassa tapahtui viikko sitten puukotus. Puukotuksessa kuoli kolme ihmistä. Nizzan pormestarin mukaan kyse oli terrorismista.

Avignonin kaupungissa poliisi ampui miehen, jolla oli puukko. Myös Kanadan Quebecissa tapahtui viikonloppuna isku, jossa kuoli kaksi ihmistä.

Muslimit ovat suuttuneet Ranskan presidentille Emmanuel Macronille. Macron puolustaa sananvapautta ja opettaja Samuel Patyta. Paty murhattiin Ranskan pääkaupungissa Pariisissa. Murhaaja oli nuori tšetšeenimies. Mies raivostui, kun Paty käytti opetuksessaan pilapiirroksia profeetta Muhammadista. Monet muslimimaat eivät hyväksy Muhammad-pilakuvia.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste