Viisi miljoonaa ukrainalaista lasta on paennut kodeistaan

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.04.2022

Yli puolet Ukrainan lapsista on paennut kotoaan. Syynä on Venäjän hyökkäys Ukrainaan.

Ukrainassa kaikkiaan viisi miljoonaa lasta on joutunut jättämään kotinsa. Noin kaksi miljoonaa lasta on paennut Ukrainasta, ja melkein kolme miljoonaa lasta on joutunut pakolaiseksi Ukrainan sisällä.

Laskelma perustuu YK:n lastenjärjestön Unicefin tietoihin. Ukrainassa asui ennen sotaa 7,5 miljoonaa lasta.

 

Juttua on muokattu 14.4.

Otsikko Ukrainasta on paennut viisi miljoonaa lasta on korjattu muotoon: Viisi miljoonaa ukrainalaista lasta on paennut kodeistaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)