Ukrainan talvesta tulee vaikea

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Genya Savilov
Uutinen julkaistu: 16.11.2023

Ukrainassa alkaa pian talvi. Talvesta tulee vaikea tavallisille ihmisille.

Venäjä on tuhonnut Ukrainaa paljon. Monissa kaupungeissa lämmitys ei toimi ja sähkössä ja vedessä on jatkuvia katkoja.

Ukrainalaiset korjaavat koko ajan tuhoutuneita kohteita. Venäjä jatkaa kuitenkin raketti-iskuja Ukrainaan, joten korjatut paikat tuhoutuvat uudelleen. Venäjä yrittää tuhota Ukrainan lämmityksen ja sähkön kokonaan. Sen tarkoituksena on, että Ukraina ei enää jaksa taistella ja antautuu.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)