Ukrainalla on pula aseista

Teksti: Maria Österlund, lähteet HBL, Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Jonathan Nackstrand
Uutinen julkaistu: 13.03.2024

Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan on jatkunut yli kaksi vuotta. Ukrainaisten sotilaiden on vaikea puolustautua Venäjän hyökkäyksiä vastaan.

Ukrainalla ei ole tarpeeksi aseita ja ammuksia. Venäläisillä on enemmän aseita, ammuksia ja sotilaita. Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on tavannut monien maiden johtajia ja pyytänyt heiltä lisää aseita.

Suurin osa eurooppalaisista ei enää usko, että Ukraina voi voittaa sodan Venäjää vastaan. Tämä käy ilmi tutkimuksesta, joka on tehty kahdessatoista EU-maassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)