Trump on nyt presidenttiehdokas

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.07.2016

Liikemies Donald Trump on nimitetty republikaanien presidenttiehdokkaaksi Yhdysvalloissa.

Valinta tehtiin republikaanien puoluekokouksessa Clevelandissa. Trumpin nimittäminen oli tiedossa jo etukäteen, koska hän voitti republikaanien esivaalit.

Demokraattipuolue järjestää puoluekokouksen ensi viikolla. Siellä Hillary Clintonista tulee demokraattien presidenttiehdokas.

Clintonia haukuttu paljon republikaanien puoluekokouksessa. Häntä on haukuttu muiden muassa valehtelijaksi. Trump tekee Clintonista yhteistä vihollista, jonka avulla republikaaninen puolue tulisi yhtenäisemmäksi. Läheskään kaikki republikaanit eivät kannata Trumpia.

Monet julkkikset kannattavat Donald Trumpia. Näyttelijä Kimberlin Brown kehui puoluekokouksessa, että Trump ymmärtää hyvin yrittäjiä. Brown esitti Kauniissa ja Rohkeissa Sheilaa.

Donald Trumpin vaimo Melania Trump piti puoluekokouksessa puheen, jota kehuttiin. Myöhemmin kävi ilmi, että puhe jäljitteli Michelle Obaman puhetta vuodelta 2008. Michelle Obama on presidentti Barack Obman vaimo.

Yhdysvaltain presidentinvaali järjestetään marraskuussa.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste