Trump ja Kim tapaavat toukokuussa

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.03.2018

Viime viikon lopulla saimme tietää yllättävän uutisen. Pohjois-Korea kutsui Yhdysvaltain presidentin tapaamiseen.

Yhdysvallat hyväksyi kutsun. USA:n presidentti Donald Trump ja Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un siis tapaavat toukokuussa.

Yhdysvaltain presidentti ei ole koskaan aiemmin tavannut Pohjois-Korean johtajaa. Yhdysvaltojen ja Pohjois-Korean johtajat ovat tähän asti solvanneet toisiaan. Trump on kutsunut Kimiä rakettimieheksi. Kim on kutsunut Trumpia vanhaksi ja höperöksi.

Maailma toivoo nyt, että johtajat tapaavat ja tekevät sovinnon. Se voi rauhoittaa tilannetta Korean niemimaalla.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste