Yhdysvaltojen keskiosassa oli viime perjantaina voimakas myrsky. Myrsky aiheutti 30 tornadoa. Tornadot aiheuttivat eniten tuhoa Yhdysvaltojen keskiosassa Kentuckyn osavaltiossa.
Tornadot aiheuttivat Kentuckyssa paljon tuhoa. Tornadot kaatoivat metsää, katkoivat sähköjä ja repivät talojen kattoja irti. Ainakin 100 ihmistä kuoli. Kymmeniä ihmisiä on kateissa.
Kentuckyn lisäksi tornadot aiheuttivat vakavaa tuhoa Illinoisissa, Arkansasissa, Tennesseessä ja Missourissa.
Tornado on erittäin voimakas pyörremyrsky. Tornadoja esiintyy erityisesti Pohjois-Amerikassa. Suomessa tornadoa kutsutaan trombiksi.
Presidentti Joe Biden on lupaa apua osavaltioille, joihin tornadot iskivät pahasti. Biden sanoo, että tämä on ehkä yksi pahimmista tornadokatastrofeista Yhdysvaltojen historiassa.
– Emme vielä tiedä, kuinka monta ihmistä on kuollut ja mikä on vahinkojen todellinen suuruus, Joe Biden sanoo.

