Terroristi murhasi ruotsalaisia Belgiassa

Teksti: Selkosanomat, lähteet IL, Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Benoit Doppagne
Uutinen julkaistu: 29.10.2023

Terroristi tappoi kaksi ruotsalaista jalkapallofania Belgian Brysselissä 16. lokakuuta.

Tekijä oli terroristijärjestö Isisin kannattaja. Hän oli taustaltaan tunisialainen.

Kuolleet olivat 60–70-vuotiaita miehiä, jotka olivat matkalla Brysselin jalkapallostadionille. Stadionilla oli tarkoitus pelata Ruotsin ja Belgian välinen jalkapallo-ottelu. Ottelu peruttiin tämän terrori-iskun takia.

Poliisin mukaan ampuja halusi tappaa nimenomaan ruotsalaisia. Ruotsin pääministeri Ulf Kristersson sanoi, että teko on terrorismia Ruotsia vastaan.

Monet islaminuskoiset ovat suuttuneet Ruotsille, koska Ruotsissa on poltettu Koraaneita. Koraaneita on poltettu tänä vuonna Ruotsissa jo monta kertaa. Koraani on muslimien pyhä kirja. Ääri-islamilaiset järjestöt ovat myös uhanneet Ruotsia ja ruotsalaisia terrori-iskuilla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)