Terrori-isku kenialaisessa ostoskeskuksessa

Teksti: lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.09.2013

Kenian pääkaupungissa Nairobissa on surmattu 62 ihmistä. Lähes 200 ihmistä on loukkaantunut.

Aseistetut miehet hyökkäsivät ostoskeskukseen Nairobissa viime lauantaina. Hyökkääjät uhkasivat tappaa panttivankinsa, jos Kenian armeija ei lopeta ostoskeskuksen piiritystä. Hyökkäystä pidetään maailmalla terroristijärjestö al-Qaidan tapaisena iskuna. Kenian armeijan erikoisjoukot vapauttivat viimeiset panttivangit maanantaina.

Hyökkääjät ilmoittivat, että he kuuluvat islamistijärjestö al-Shabaabiin. Hyökkääjien mukaan surmat ovat kosto Kenialle, joka on sekaantunut Somalian sisäisiin asioihin. Somalia on Kenian naapurimaa.

Kauppakeskuksessa oli arvion mukaan 10–15 aseistautunutta hyökkääjää.

Saksalainen sanomalehti Die Welt kertoi sunnuntaina, että yksi hyökkääjistä on suomalainen. Lehden mukaan hyökkääjien joukossa on 23-vuotias mies, joka on kotoisin Helsingistä. Suojelupoliisi eli Supo pitää tietoa mahdollisena.

Muokattu 24.9.2013.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Terrori-isku kenialaisessa ostoskeskuksessa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste