Sveitsi kielsi burkat

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.03.2021

Sveitsiläiset ovat äänestäneet burkakiellon puolesta. Kansanäänestys järjestettiin maaliskuussa.

Kielto tarkoittaa sitä, että kasvojen peittäminen julkisilla paikoilla kielletään Sveitsissä. Kielto koskee julkisia tiloja kuten katuja, kauppoja ja julkista liikennettä. Se ei koske moskeijoita. Kasvojen peittäminen turvallisuussyistä esimerkiksi hengityssuojaimella on edelleen sallittua.

Kieltoa kannatti erityisesti äärioikeistolainen Sveitsin kansanpuolue SVP.

Burka on vaate, jota jotkut musliminaiset käyttävät. Se peittää koko kehon ja kasvot.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste