Suomi lähettää apua Latviaan

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 01.11.2021

Suomi lähettää korona-apua Latviaan. Suomi lähettää Latviaan hengityskoneita.

Sisäministeri Maria Ohisalo kertoi viime viikolla, että Suomi lähettää Latviaan kuusi hengityskonetta. Hengityskoneita tarvitaan koronapotilaiden hoitoa varten.

Latvia pyysi muilta EU-mailta apua, koska Latvian koronatilanne on niin huono. Latvia tarvitsee apua koronapotilaiden sairaalahoitoon. Latviassa on puutetta esimerkiksi teho-osaston hengityskoneista.

Latviassa on ennätyksellisen paljon koronatartuntoja ja koronakuolemia. Latviassa todettiin viime viikon torstaina noin 3 000 koronatartuntaa yhdessä päivässä. Samana päivänä oli 64 koronasta johtuvaa kuolemaa.

Latviassa monilla ihmisillä ei ole koronarokotetta. Koronaviruksen aiheuttamaan tautiin kuolleista ihmisistä melkein 90 prosentilla ei ole lainkaan rokotusta tai ainoastaan yksi rokote. Latviassa on runsaat 1,9 miljoonaa asukasta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste