Suomalainen mies terroristijärjestössä

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.08.2014

Suomalaistaustainen mies mainostaa ääri-islamistista Isis-järjestöä terroristijärjestön videolla.

Videon mies esiintyy nimellä Abu Shuayb as-Somali. Hän kannustaa suomalaisia liittymään islamilaiseen kalifaattiin.

Isis on ilmoittanut, että se on perustanut Irakiin ja Syyriaan valtaamilleen alueille islamilaisen valtion eli kalifaatin. Kalifaatissa noudatetaan ankaraa Šaria-lakia.

Videon henkilö on suomalaisen somalipoliitikon Faisal Ali Waraben poika. Faisal asuu nykyisin Somalimaassa. Isis-taistelijoihin on liittynyt yli 40 suomalaista, heistä osa on naisia.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Suomalainen mies terroristijärjestössä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste