Somalian tilanne paranee

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.10.2012

Somalian hallintoa vastaan taistelevat kapinalliset ovat joutuneet vetäytymään syrjäseuduille.

Ääri-islamilainen kapinalliusten liike al-Shabaab on joutunut vetäytymään Kismayon satamakaupungista. Kapinalliset jättivät pääkaupunki Mogadishun jo aiemmin. Al-Shabaab uhkaa kuitenkin hyökätä kaupunkeihin uudelleen. Kapinalliset kuuluvat terroristijärjestö al-Qaidan tukijoihin. Somalian armeijan joukot pitävät nyt hallussaan pääosaa maasta.

Somalian uudeksi presidentiksi on valittu Hassan Sheikh Mohamud. Hän on aikaisemmin työskennellyt kansainvälisissä järjestöissä.

Kuuntele juttu

2 kommenttia artikkeliin ”Somalian tilanne paranee”

  1. Mielipiteeni somalia saa hallito mutta vielä ei ehdi töydellinen rauha terveisin daahir kaikkeille mokka

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste