Sini Saarela odottaa tuomiota Venäjällä

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.10.2013

Sini Saarela odottaa tuomiotaan venäläisessä vankilassa. Häntä syytetään merirosvouksesta.

Sini Saarela kuuluu ympäristöjärjestö Greenpeacen aktivisteihin. Saarela oli mukana, kun joukko Greenpeacen jäseniä yritti kiivetä venäläiselle öljynporauslautalle Petšoranmerellä. Öljylautta on Venäjän valtionyhtiön Gazpromin omistama. Sen on tarkoitus aloittaa ensimmäisenä maailmassa öljynporaus arktisella alueella. Greenpeace vastustaa Venäjän aikeita porata öljyä pohjoisilla merialueilla.

Saarela istuu Murmanskissa tutkintavankeudessa. Häntä saattaa odottaa jopa 15 vuoden vankilatuomio. Hollanti suunnittelee oikeustoimia, Venäjää vastaan. Ulkoministeri Erkki Tuomioja on keskustellut Venäjällä vangittujen ihmisten tilanteesta Hollannin ulkoministerin kanssa.

(Muokattu 8.10.2013)

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste