Sherin Khankan haluaa olla sekä uskonnollinen johtaja että uudistaja. Khankan on Pohjoismaiden ensimmäinen naisimaami. Imaami on islamilainen uskonoppinut ja hengellinen johtaja.
Khankanin mielestä Koraani korostaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. Koraani on islamilaisten pyhä kirja. – Uskon, että Koraani korostaa tasa-arvoa. Miesten tulkinnat ovat vääristäneet sen viestin.
Khankan on puoliksi suomalainen ja puoliksi tanskalainen. Hän kasvoi Tanskassa syyrialaisen isän ja suomalaisen äidin perheessä. Perhe ei ollut uskonnollinen. Khankan kääntyi islamilaiseksi 19-vuotiaana.
Khankan on neljän lapsen äiti ja feministi eli naisten oikeuksien puolustaja.