Satoja loukkaantui mielenosoituksissa Jerusalemissa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.05.2021

Yli 300 ihmistä loukkaantui maanantaina, kun Israelin poliisi hajotti palestiinalaisten mielenosoituksia Jerusalemissa. Palestiinalaiset osoittavat mieltään, koska Israel aikoo häätää 30 palestiinalaista perhettä kodeistaan.

Palestiinalaiset ovat osoittaneet mieltään jo useana päivänä. Syynä on se, että Israel aikoo häätää palestiinalaisia perheitä Sheikh Jarrahin kaupunginosasta Jerusalemissa. Israel suunnittelee, että alueelle muuttaa israelilaisia.

Israel on rakentanut paljon taloja ja kyliä alueille, joilla on ennen asunut palestiinalaisia. Alueita kutsutaan siirtokunniksi. Suurin osa muita maista pitää siirtokuntia lainvastaisina.

Viime päivien mielenosoituksissa on loukkaantunut satoja ihmisiä. Israelin poliisi ampuu mielenosoituksissa kumiluoteja, heittää tainnutuskranaatteja ja levittää kyynelkaasua. Palestiinalaiset heittävät kiviä ja polttopulloja.

Lähde: STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste