Saksan linja tiukentuu

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.01.2017

Saksan linja turvapaikanhakijoita kohtaan tiukentuu.

Saksa voi lopettaa kehitysavun niiltä mailta, jotka eivät ota takaisin turvapaikanhakijoita. Tämä koskee niitä ihmisiä, jotka eivät saa turvapaikkaa. Näin sanoi lehtihaastattelussa Saksan varakansleri Sigmar Gabriel.

Saksan linja muuttui sen jälkeen, kun Berliinissä tehtiin terrori-isku joulukuussa. Iskun tekijä oli tunisialainen, joka oli saanut Saksassa kielteisen turvapaikkapäätöksen kesällä 2016. Tunisia ei ottanut häntä takaisin.

Lisäksi Saksan sisäministeri Thomas de Maiziere ehdotti uusia toimia ääriliikkeiden kannattajia vastaan. Heidät voitaisiin pidättää nykyistä pidemmäksi ajaksi. Heille voitaisiin määrätä jalkapannat, joiden avulla heidän liikkeitään voi seurata. Ehdotukset pitää vielä hyväksyä Saksan parlamentissa.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste