Sademetsien tuho hidastui

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.08.2013

Sademetsiä hävitetään nykyisin ehkä vähemmän kuin vuosikymmen sitten.

Sademetsien hävittäminen on hidastunut. Tutkijat arvelevat, että nyt sademetsiä hävitetään vähemmän kuin kymmenen vuotta sitten.

Sademetsää kasvaa Afrikassa, Etelä-Amerikassa ja Aasiassa. Sademetsää kutsutaan maailman keuhkoiksi, sillä ne keräävät hiilidioksiidia ja muuttavat sen hapeksi. Sademetsiä hakataan viljelysmaaksi ja polttopuuksi. Esimerkiksi öljypalmuja viljellään alueilla, joilla ennen kasvoi sademetsää. Palmuöljyä käytetään biopolttoaineena.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)