Tällä hetkellä Gazassa on rauhallista. Aselepo päätti taistelut, jotka olivat jatkuneet seitsemän viikkoa. Israel on pitkään saartanut Gazan aluetta. Nyt Israel lupaa, että avustustoiminta voidaan jälleen aloittaa ja rakennustarvikkeita saa viedä Gazaan. Yli 2 000 palestiinalaista ja 69 israelilaista kuoli Gazan taisteluissa. Palestiinalaisista suurin osa oli siviilejä. Israelilaisista suurin osa oli sotilaita.
Rauha palasi Gazaan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2014
Israel ja palestiinalaiset ovat sopineet tulitauosta Gazassa.

Kuvassa on palestiinalainen perhe matkalla takaisin kotiin.