Rauha palasi Gazaan

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2014

Israel ja palestiinalaiset ovat sopineet tulitauosta Gazassa.

Tällä hetkellä Gazassa on rauhallista. Aselepo päätti taistelut, jotka olivat jatkuneet seitsemän viikkoa. Israel on pitkään saartanut Gazan aluetta. Nyt Israel lupaa, että avustustoiminta voidaan jälleen aloittaa ja rakennustarvikkeita saa viedä Gazaan. Yli 2 000 palestiinalaista ja 69 israelilaista kuoli Gazan taisteluissa. Palestiinalaisista suurin osa oli siviilejä. Israelilaisista suurin osa oli sotilaita.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste