Ranskassa oli huhtikuussa tavallista kylmempää. Takatalvi iski myös viinitarhoihin. Öisin oli jopa pakkasta. Näin kylmä sää ei ole tavallinen Ranskassa. Ennen huhtikuun pakkasia Ranskassa ehti olla jo hyvin lämmin sää. Herkät viiniköynnökset kärsivät kylmästä säästä. Tästä syystä sato voi jäädä pieneksi.
Ranskan hallitus on luvannut jo yli miljardi euroa tukea viinin- viljelijöille. Viininkasvattajien mukaan tappiot nousevat kuitenkin jopa kahteen miljardiin euroon. Viini on tärkeä vientituote Ranskalle.
Lähde Yle
Hyvä uutinen, nyt Venäjällä on vähemmän juoppoja.