Ranskan Rivieralla kovia tulvia

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.10.2015

Ranskan Rivieran rannikolla on rankkoja tulvia. Tulvissa on kuollut ainakin 17 ihmistä.

Rankkasateet ovat kuljettaneet mukanaan esimerkiksi autoja mereen. Välimerellä Nizzan, Cannesin ja Antibesin kaupunkien kadut ovat täynnä romua, jota tulvat ovat kuljettaneet mukanaan.

Junat jouduttiin pysäyttämään ja tiet olivat poikki. Sadat ihmiset joutuivat hätämajoitukseen Nizzan lentokentälle tulvien takia. 27 000 kotia oli viikonloppuna ilman sähköä. Ranskan presidentti François Hollande vieraili sunnuntaina tulva-alueella.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste