Portugali sallii eutanasian

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.02.2021

Portugali sallii eutanasian eli armokuoleman.

Portugalin parlamentti hyväksyi eutanasian laillistamisen tammikuun lopussa.

Portugali on vasta kuudes maa maailmassa, joka sallii eutanasian. Portugali on neljäs valtio Euroopassa, joka sallii kuolinavun. Belgia, Hollanti ja Luxemburg ovat laillistaneet eutanasian. Sveitsi ja Saksa sallivat avustetun itsemurhan.

Katolinen kirkko ja konservatiiviset eli vanhoilliset puolueet vastustavat eutanasiaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)