Pommi-isku Pietarin metrossa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.04.2017

Pietarin metrossa räjähti maanantaina pommi. Ainakin 14 ihmistä kuoli ja useita kymmeniä loukkaantui.

Pommi räjähti metrojunan vaunussa kahden aseman välillä. Isku tapahtui lähellä Pietarin keskustaa. Poliisi löysi myös toisen pommin, mutta sen räjähtäminen estettiin.

Iskun tekijöistä ei ole vielä varmaa tietoa. Iskusta kuitenkin epäillään nuorta kirgisialaista miestä. Kirgisian viranomaiset kertoivat tiistaina, että iskun teki itsemurhapommittaja, joka on kotoisin Kirgisiasta. Hänellä oli yhteyksiä ääri-islamilaisiin liikkeisiin. Kirgisia on valtio Keski-Aasiassa, Venäjän eteläpuolella.

Venäjän presidentti Vladimir Putin oli iskun aikana vierailulla Pietarissa. Hän laski kukkia metroaseman sisäänkäynnillä uhrien muistoksi.

Pietari on Venäjän toiseksi suurin kaupunki. Se sijaitsee Suomenlahden pohjukassa, noin 400 kilometrin päässä Helsingistä itään.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste