Poliisi ampui mustaihoisen miehen Yhdysvalloissa

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.04.2021

Yhdysvaltojen Minneapolisissa on ollut mielenosoituksia ja levottomuuksia.

Mellakoiden syy on se, että poliisi ampui jälleen nuoren mustan miehen pidätystilanteessa.

20-vuotias mustaihoinen Daunte Wright kuoli poliisin ampumiin luoteihin. Poliisin mukaan kyseessä oli vahinko.

Vuosi sitten entinen poliisi Derek Chauvin surmasi mustaihoisen George Floydin. Chauvin kuristi Floydin kadulla. Surma tapahtui Minneapolisissa. Tapaus on oikeudessa.

Floydin kuoleman jälkeen Yhdysvalloissa oli laajoja mielenosoituksia rasismia ja poliisiväkivaltaa vastaan.

Lähteet Yle, STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste