Pekingin ilma on erittäin saastunut

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.01.2013

Kiinalaiset käyttävät usein hengityssuojaimia saastuneen ilman takia.

Kiinan pääkaupungin Pekingin ilma on harvinaisen saastunutta. Viranomaiset ovat tänä talvena kehottaneet ihmisiä jopa pysymään kotona, koska ilma on niin saastunutta. Saastehiukkasten määrä on ylittänyt Maailman terveysjärjestön WHO:n suosituksen jopa 40-kertaisesti.

Kaupungin ilma on siis niin saastunutta, että se on terveydelle haitallista. Kiinalaiset käyttävät hengityssuojaimia ilmansaasteiuden takia. Kuvassa oleva pariskunta kuvattiin Pekingissä tammikuun puolivälissä.

Kuuntele juttu

2 kommenttia artikkeliin ”Pekingin ilma on erittäin saastunut”

  1. miksi puhutte aasian ilmasta kun afrikka on pulassa ruuan kanssa eikä heillä ole edes vettä joten herran jumala kirjoittakaa artikkeli somaliasta, että ihmiset tietäisivät millaset olot siellä on ja lähettäkää rahaa !!!!!!!

    Vastaa
  2. Selkosanomien tavoite on kertoa, mitä eri puolilla maailmaa tapahtuu. Kiinassa ympärisitön saastuminen on suuri ongelma. Siitä on syytä kertoa lehden lukijoille – samalla tavoin kuin Somalian vaikeasta tilanteessa (josta onkin julkaistu vuosien kuluessa lukuisia kirjoituksia).

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste