Oslon lähellä Norjassa tuhoisa maanvyöry

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.01.2021

Joulukuun lopussa Norjassa tapahtui suuri maanvyöry Askissa Gjerdumin kunnassa.

Pelastustyöt maanvyöryn jälkeen on nyt lopetettu. Pelastajat ovat löytäneet seitsemän kuollutta ihmistä. Kolme ihmistä on edelleen kateissa.

Maaperä petti yllättäen joulukuun 29. ja 30. päivän välisenä yönä. Yhdeksän rakennusta lähti vyörymään maan mukana ja putosi suureen kuoppaan.

Asiantuntijat varoittivat jo vuonna 2005, että alueelle ei kannata rakentaa taloja. Alueella on savimaata, joka voi olla epävakaata esimerkiksi silloin, jos sataa paljon.

Lähteet Yle, HBL

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)