Nyt myös Kiina sulkee rajojaan

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.03.2020

Kiinassa koronaviruksen tartunnat ovat vähentyneet. Kiinaan tulee nyt tartuntoja muista maista. Siksi Kiina kieltää melkein kaikki matkat muista maista Kiinaan.

Koronavirus lähti liikkeelle Hubein maakunnasta Kiinasta viime vuoden lopulla. Hubein maakunta ja Wuhanin kaupunki eristettiin muusta Kiinasta.

Maaliskuun lopulla koronavirus on aiheuttanut vian vähän sairastumisia Hubeissa ja Wuhanissa. Seuraavien viikkojen aikana Hubein ja Wuhanin asukkaat pääsevät liikkumaan yhä vapaammin.

Mutta koronavirus uhkaa kiinalaisia nyt toisella tavalla. Virus on levinnyt laajalti muualle maailmaan. Virus saattaa palata Kiinaan, kun ihmiset matkustavat muista maista Kiinaan.

Kiinassa on todettu yli 80 000 koronavirustartuntaa. Noin 3 000 kiinalaista on kuollut tautiin, jonka koronavirus aiheuttaa.

Koronavirus on levinnyt laajalti esimerkiksi Yhdysvalloissa. Siellä yli 80 000 ihmistä on saanut tartunnan. Määrä on jo suurempi kuin Kiinassa.

Lähde: STT

10 kommenttia artikkeliin ”Nyt myös Kiina sulkee rajojaan”

  1. Kiinassa on todettu yli 80000 koronavirustartuna.Noin3000 kiinalaista on kuollut tautiin,jonka koronavirustartuna aiheuttaa

    Vastaa
  2. Koronavirus lähti liikkeelle Hubein maakunnasta Kiinasta viime vuoden lopulla. Hubein maakunta ja Wuhanin kaupunki eristettiin muusta Kiinasta.

    Vastaa
  3. Koronavirus on levinnyt laajaltiesimerkiksi yhdysvalloissa siellä yli 80000 iistä onsaanut tartunnan maäärä on suurempi kuin kiinassa

    Vastaa
  4. Kiina on hyvä valtio ja ihmiset, jotka väittävät hyvää lakia, ei päässyt kahteen taloon ja voi hallita virusta

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)