Notre Damen korjaus on vaikea

Teksti: Selkosanomat, lähde HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.09.2022

Notre Dame on Ranskan pääkaupungin Pariisin tunnetuimpia nähtävyyksiä. Notre Dame on vanha katedraali eli tuomiokirkko.

Notre Dame vahingoittui tulipalossa huhtikuussa 2019. Oli jopa vaarana, että Notre Dame palaa kokonaan.

Notre Damea aletaan korjata tänä syksynä, mutta korjaaminen on vaikeaa. Vain harvat tuntevat rakennustekniikan, joka oli käytössä tuhat vuotta sitten. Erityisesti Notre Damen katto on vaikea korjata.

Ranskan presidentti Emmanuel Macron lupaa, että Notre Dame on valmis vuonna 2024. Pariisissa järjestetään olympialaiset kesällä 2024

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste