Nigerialaiset tytöt edelleen vankeina

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.05.2014

Ääri-islamilainen järjestö Boko Haram sieppasi Nigeriassa 276 koulutyttöä huhtikuussa.

Osa tytöistä pääsi karkuun. Vankeuteen jäi 223 oppilasta.

Järjestö julkaisi viime viikolla videon, jossa näytetään siepattujen tyttöjen kasvoja.

Boko Haramin johtaja Abubakar Shekau sanoo, että tyttöjä ei vapauteta ennen kuin järjestön jäsenet on vapautettu vankilasta. Nigerian sisäministerin mukaan hallitus ei suostu järjestön vaatimuksiin.

Boko Haram on tunnettu väkivaltaisista toimintatavoistaan.

Tyttöjen vapauttamista vaadittiin mielenosoituksissa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)