Miehiä pakenee Venäjältä

Teksti: Selkosanomat, lähde SVT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.10.2022

Tuhannet venäläiset miehet ovat lähteneet pois Venäjältä viime viikkoina. Miehet pakenevat Venäjältä, koska muuten he joutuvat sotimaan Ukrainaa vastaan.

Tuhannet venäläiset miehet ovat paenneet Venäjältä. Miehet pakenevat Venäjältä, koska muuten he joutuvat sotimaan Ukrainaa vastaan. Venäjän presidentti Vladimir Putin määräsi liikekannallepanon syyskuussa. Liikekannallepano tarkoittaa sitä, että miehiä kutsutaan sotimaan Ukrainaan.

Miehiä on paennut paljon esimerkiksi Georgiaan, Kazakstaniin, Mongoliaan. Myös Suomeen on saapunut venäläisiä miehiä. Yli 300 000 venäläistä on lähtenyt Venäjältä liikekannallepanon jälkeen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)