Kaikki Thomas Cookin lennot ja lomamatkat perutaan.
Thomas Cook on maailman vanhin matkanjärjestäjä. Yhtiön matkoilla on yli puoli miljoonaa asiakasta.
Suomalainen Tjäreborg on osa yhtiötä. Matkatoimisto Tjäreborg jatkaa toimintaa. Sille etsitään nyt uutta omistajaa. Tjäreborgin matkoilla oli tällä viikolla 2 000 suomalaista. Tjäreborg yrittää saada matkalla olevat ihmiset kotiin pian.
Konkurssi vaikuttaa myös Suomen matkailuun. Joka kymmenes Lapin turisti käytti Thomas Cookia. Lapissa käy paljon turisteja Britanniasta. Matkailijoita tulee paljon myös Ranskasta ja Aasian maista.
Lähde Yle
