Margaret Thatcher on kuollut

Teksti: LL, Lähde HS, STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.04.2013

Iso-Britannian entinen pääministeri Margaret Thatcher kuoli kotonaan sairauskohtaukseen.

Margaret Thatcher oli kuollessaan 87-vuotias. Hän oli Britannian ensimmäinen naispääministeri. Thatcher tunnettiin lempinimellä Rautarouva. Nimi viittaa koviin poliittisiin päätöksiin, jolla Thatcher muutti Iso-Britanniaa. Thatcher muun muassa vastusti ammattiyhdistysliikettä ja yksityisti monia valtion yrityksiä. Monet britit suhtautuvat häneen ristiriitaisesti. Thatcher oli Iso-Britannian pääministeri vuosina 1979–1990.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste