Maailman ympäri vanhalla Spitfire-hävittäjällä

Teksti: Ella Airaksinen
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.08.2019

Kaksi lentäjää matkustaa maailman ympäri vanhalla Spitfire-hävittäjällä.
Lentokone on 76-vuotias.

Spitfire-hävittäjä on pieni lentokone, jolla lennettiin toisessa maailmansodassa. Nyt Matt Jones ja Steve Brooks aikovat lentää hävittäjällä maailman ympäri. He lähtivät matkaan Englannista 5. elokuuta.

Matka kestää neljä kuukautta, ja sen pituus on yli 40 000 kilometriä. Matkan aikana lentäjät pysähtyvät sata kertaa eri maissa.

Spitfire-hävittäjällä lennettiin toisessa maailmansodassa. Myöhemmin hävittäjä oli museossa. Se kunnostettiin muutama vuosi sitten, jotta sillä voi taas lentää. Hävittäjästä poistettiin kaikki aseet.

Yksi kommentti artikkeliin ”Maailman ympäri vanhalla Spitfire-hävittäjällä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)