Etelä-Korean pääkaupungissa Soulissa kuoli ainakin 154 ihmistä tungoksessa viime lauantai-iltana. Ihmiset tallautuivat kuoliaaksi, kun väkijoukko ahtautui kapealle kadulle. Loukkaantuneita on ainakin 149.
Ihmiset kokoontuivat juhliman halloweenia suositulle baarialueen kadulle. Paikalla oli lauantaina jopa 100 000 ihmistä. Ihmisiä oli niin paljon, että he kaatuivat toistensa päälle. Kaatuneet ihmiset vyöryivät alamäkeen, jolloin toisia jäi heidän alleen.
Monet kuolleista olivat teini-ikäisiä ja nuoria aikuisia. Onnettomuudessa kuoli myös matkailijoita eli turisteja. He olivat kotoisin Iranista, Uzbekistanista, Kiinasta ja Norjasta.
Etelä-Korean pääministeri Han Duck-Soo sanoi maanantaina, että onnettomuuden syy tutkitaan tarkkaan. Etelä-Korean poliisin johtaja Yoon Hee-keun sanoo, että poliisi ei toiminut tarpeeksi hyvin tilanteessa.
![](https://selkosanomat.fi/wp-content/uploads/2022/11/soul_katu_netti.jpg)
Intian länsiosassa Gujaratin osavaltiossa romahti vanha riippusilta sunnuntaina. Onnettomuudessa kuoli yli 140 ihmistä. Machchhu-joen yli kulkeva silta oli juuri kunnostettu. Silta on yli 150 vuotta vanha. Silta oli rakennettu aikana, jolloin Britannia hallitsi Intiaa. Intia oli Britannian siirtomaa.
Ihmiset kuvasivat videoita onnettomuuspaikalla. Videoissa näkyy, kuinka ihmiset roikkuvat romahtaneessa sillassa.
Intian poliisi on ottanut kiinni yhdeksän ihmistä. He työskentelevät yrityksessä, joka vastaa sillan huoltotöistä.
![](https://selkosanomat.fi/wp-content/uploads/2022/11/intia_netti.jpg)