Maa järisi Ecuadorissa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.04.2016

Melkein 300 ihmistä kuoli maanjäristyksessä Ecuadorissa Etelä-Amerikassa.

Harvinaisen voimakas maanjäristys tapahtui lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.

Ecuadorin presidentti Rafael Correa kertoi maanantaina, että kuolleita on 272. Hän uskoo, että luku nousee vielä huomattavasti. Loukkaantuneita on yli 2 500.

Järistyksen keskus sijaitsi noin 170 kilometrin päässä Ecuadorin pääkaupungista Quitosta. Quitossa seinät säröilivät ja sähköt katkeilivat järistyksen vuoksi.

Ecuador sijaitsee Tyynen valtameren rannikolla, missä on usein maanjäristyksiä. Alueella on myös paljon tulivuoria. Tämä maanjäristys oli yksi pahimmista lähes 40 vuoteen.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste