Lukoilin johtaja erosi

Teksti: Selkosanomat, lähteet Dagens Industri, IL
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.05.2022

Vagit Alekperov ei ole enää öljy-yhtiö Lukoilin johdossa. Hän joutui eroamaan tehtävästään huhtikuussa.

Alekperov perusti Lukoilin vuonna 1993. Hän johti yhtiötä 29 vuotta.

Alekperov vaati maaliskuun alussa, että Venäjä lopettaa sodan Ukrainassa. Lukoil kertoi huhtikuussa, että Alekperov ei ole enää yhtiön johtaja. Alekperov omistaa yhä viisi prosenttia Lukoilista.

Lukoil on Venäjän suurimpia öljy-yhtiöitä. Lukoililla on huoltoasemia monissa maissa. Suomen Teboil-huoltoasemat ovat osa Lukoilia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste