Lontoon suurpalosta tehdään rikostutkinta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.06.2017

Britannian pääkaupungissa Lontoossa sattui keskiviikkona vakava suurpalo. 24-kerroksinen tornitalo paloi täysin.

Palossa kuoli ainakin 17 ihmistä ja lähes sata loukkaantui. Talossa oli 120 asuntoa. Onnettomuushetkellä sisällä oli satoja ihmisiä. Osa talon ihmisistä on edelleen kateissa talon raunioissa.

Lontoon poliisi on aloittanut rikostutkinnan, jossa selvitetään palon syttymissyytä. Asukkaiden mukaan he ovat olleet huolissaan talon paloturvallisuudesta jo pitkään.

Talon korjaustyöt valmistuivat vain vähän aikaa sitten. Asukkaat kertovat, että remontista jäänyttä jätettä oli jätetty yhteisiin tiloihin.

Lontoossa järjestetään tänään perjantaina mielenosoitus tulipalon takia ja uhrien omaisten tukemiseksi. Mielenosoitus alkaa illalla kello 18 Westminsterin kaupunginosassa. Westminsterissä sijaitsee paikallishallintoministeriö.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)