Liz Truss on Britannian uusi pääministeri

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 06.09.2022

Liz Truss on Britannian uusi pääministeri. Hän toimi aiemmin Britannian ulkoministerinä.

Britannian konservatiivipuolue äänesti Liz Trussin puolueen uudeksi puheenjohtajaksi maanantaina. Hänestä tulee samalla pääministeri. Britannian kuningatar Elisabet nimittää hänet pääministeriksi tänään.

Liz Truss on 47-vuotias konservatiivisen puolueen poliitikko. Hän opiskeli arvostetussa Oxfordin yliopistossa. Hän on toiminut aiemmin Britannian hallituksessa naisasioista ja tasa-arvosta vastaavana ministerinä ja ulkoministerinä.

Britannian aiempi pääministeri Brosi Johnson joutui eroamaan heinäkuussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste